Skip til hoved indholdet Log in - MinSide Log in - MinSide

Ny direktør søges

Direktør med stort engagement og strategisk overblik søges

Boligkontoret Fredericia er Fredericias største almene boligorganisation med 5.200 lejeboliger beliggende i Fredericia og omegn.

Vores direktør går på pension efter 19 år som samlende frontfigur for en organisation, der har gennemgået en stor intern forvandling gennem fælles administrative og beboerdemokratiske tiltag. Boligkontoret Fredericia har i mange år medvirket i aktive indsatser til gavn for Fredericias boligudvikling. Det vil vi fortsætte med, mens vi skal balancere drift, vedligeholdelse og sociale indsatser på et konkurrerende boligmarked,
så vi står klar til fremtiden med gode boliger.

Rammer, ansvar, strategi og opgaver

Som almen boligorganisation opererer vi under særlige regler og lovgivningsbestemte rammer med beboerdemokrati som fundament og med veldefinerede kerneopgaver, som er at opføre, administrere,
vedligeholde og renovere boliger - til alle.
I et tillidsfuldt samarbejde med organisationens økonomisk og juridisk ansvarlige bestyrelse varetager direktøren den overordnede strategiske ledelse af Boligkontoret Fredericias forretnings- og foreningsdel,
herunder med udarbejdelse af målsætningsprogram og handleplaner aktuelt for de kommende fem år.

Som tæt samarbejdspartner og udviklingsorienteret rådgiver for en velfungerende og engageret bestyrelse, er det også direktørens opgave at inspirere og udfordre bestyrelsen, så den samlede ledelse
konstant er opdateret, fremsynet og klædt på til mange beslutningsprocesser. Direktøren medvirker derudover i en række opgaver og forløb samt på møder i og med beboerdemokratiet.

Direktøren har det overordnede ansvar for administration og drift herunder med beboer- og kundeservice, udlejning, økonomi, personalepolitik, IT, nybyggeri, renoveringer, indkøbsaftaler og overenskomster
samt at sikre, at alle lovgivningsmæssige og boligpolitiske krav og forventninger, der stilles til en almen boligorganisation, bliver efterlevet. Derudover indgår direktøren i samarbejdet om Fredericias
bydækkende Helhedsplan.

Med ansvar for og i samarbejde med vicedirektør og teknisk chef sikrer direktøren en prioritering af boligorganisationens løbende opgaver i administration og drift, herunder med renoveringer, helhedsplaner
og udviklingsopgaver med udgangspunkt i organisationens strategi.

Boligkontoret Fredericia står foran en femårig periode med omfattende renoveringer for to milliarder kroner, en klimadagsorden, grøn omstilling og en verden i forandring. Det kræver det rette fokus, en stærk
organisering, en stor indsats fra alle i organisationen og en leder, der kan sætte retningen.

Direktør med interesse for organisation, ledelse og mennesker

Vi søger en leder, der kan inspirere, være tydelig og samle indadtil, mens vi fastholder vores særlige sociale engagement og rummelige fællesskaber med vores beboere og et aktivt beboerdemokrati.

Vi søger en ny direktør, der kommer med erfaring med faglig ledelse, personaleledelse og med ledelse med og igennem ledere. Du er en god og tillidsskabende sparringspartner, der
uddelegerer og følger op. Du kan bevæge og forandre sammen med andre. Du skaber kultur og sammenhængskraft med din tilstedeværelse i hele organisationen og med din tilgængelighed, nysgerrighed og humoristiske sans. Du er beslutningsdygtig, lytter og kan skabe ro med din gennemslagskraft.

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og stærk økonomisk indsigt og erfaring.
Kendskab til den almene boligsektor eller erfaring som leder fra anden politisk ledet organisation er en stor fordel.

Stor berøringsflade og kommunikation som værktøj

Vi søger en fremsynet direktør, der kan opsøge, udvikle og styrke et allerede stærkt lokalt samarbejde med kommune, samarbejdspartnere og boligpolitiske interessenter generelt.
Du er en stærk kommunikator uanset, hvem du skal kommunikere med. Du er bredt orienteret, opsøgende og du ser ressourcer i andre mennesker og i samarbejder. Du er inkluderende, mestrer dialog på alle niveauer og skaber både relationer og kompromisser.

Ønsker du at vide mere

Stillingen søges besat d. 1. maj 2026 eller snarest derefter.
Arbejdsstedet er Boligkontoret Fredericias administration.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt.

Samtaler gennemføres d. 17. og 18. februar 2026.
Kandidater der går videre til 2. runde, gennemfører analyse og test inkl. ekstra
interviewsamtale i uge 9. Herefter gennemføres 2. runde samtaler d. 11. marts 2026.


Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte partner Gitte Hodde,
BAGLÆNS: tlf. 2141 3032.
Ansøgning og CV sendes til Gitte Hodde på gho@baglaens.dk senest d. 26. januar 2026.


Kort om vores organisation

Boligkontoret Fredericia er en arbejdsplads med ansvarsbevidste og dedikerede medarbejdere.
Vi er 29 ansatte i administrationen og 42 varmemestre i vores 57 boligafdelinger.
Vi arbejder hver dag for at skabe trygge og velfungerende rammer for vores beboere. Vi er en proces- og inddragelsesorienteret organisation med stærke værdier, holdninger og fokus på effektivitet. Vi har et godt arbejdsmiljø med en god omgangstone, gensidig respekt og et godt fællesskab.

Vi synes selv, vi følger med tiden, og det skal vi blive ved med. Vi har ambitioner.

Se stillingsopslaget i PDF format

Klik her for at læse stillingsopslaget
Bliv ansøger

Boligkontoret Fredericia

Vesterbrogade 4
7000 Fredericia

Telefon: 76221200

E-mail: post@boligfa.dk

CVR nr. 27 00 65 31